Darmowe aplikacje zostały stworzone, aby zarabiać pieniądze. Uruchamiając aplikację, zastanów się, w jaki sposób będziesz na niej zarabiać. Oto kilka informacji.
Jak zarabiają darmowe aplikacje mobilne? Główne źródła dochodów z nich
Liczba aplikacji mobilnych dostępnych na rynku, szczególnie darmowych, rośnie w gigantycznym tempie. Istnieją setki bezpłatnych tytułów do pobrania, jak choćby aplikacja kasynowa https://ggbet-polska.com/aplikacja/, ale w wielu wypadkach użytkownicy mogą zadawać sobie proste pytanie. Brzmi ono: „w jaki sposób bezpłatne aplikacje zarabiają pieniądze?”. W tym artykule zaprezentujemy Ci kilka odpowiedzi na to pytanie — mogą Cię one szczególnie zainteresować wtedy, gdy sam jesteś twórcą aplikacji mobilnych lub zamierzasz się zająć ich tworzeniem.
Darmowe aplikacje? Czy one naprawdę takie są?
Szacuje się, że 99% bezpłatnych aplikacji dostępnych na rynku ma na celu tak naprawdę zarabianie pieniędzy. Ale ten 1% to wyjątek — przy czym należą do niego między innymi aplikacje kasynowe, które faktycznie są darmowe, ale w rzeczywistości jak najbardziej służą do pośredniego zarabiania pieniędzy.
Jeśli chodzi o te pozostałe 99%, to w samym tylko 2022 roku darmowe aplikacje mobilne wygenerowały przychody na poziomie 169,7 miliardów euro, do 2025 roku wartość ta ulegnie zapewne potrojeniu. A jak to możliwe, że tyle pieniędzy pochodziły od bezpłatnych aplikacji?
Tak naprawdę to darmowe aplikacje zarabiają poprzez reklamy wideo i graficzne wyświetlane w trakcie ich pracy. Są one powszechnie spotykane w tego typu aplikacjach, odpowiadają łącznie za 50% dochodów twórców w grach i 66% w innych aplikacjach. Oznacza to przybliżoną wartość 90 miliardów euro w 2022 roku z samych tylko reklam. Cóż, nie od dziś mówi się, że reklama jest duszą biznesu.
Jak zarabiać pieniądze dzięki bezpłatnej aplikacji?
Istnieją dwa zasadnicze sposoby zarabiania pieniędzy za pomocą bezpłatnej aplikacji:
- zakupy w aplikacji,
- reklamy.
Pamiętaj, że jedna metoda nie wyklucza drugiej. W swojej aplikacji możesz zastosować jedną lub nawet obie równolegle. Każda z nich ma wiele różnych zalet. Wyjaśnimy bardziej szczegółowo, jak działają oba te rozwiązania, abyś wiedział dokładnie, jakie są ich mocne i słabe strony.
Zakupy w aplikacji
Zakup w aplikacji mogą zapewnić użytkownikom dostęp do dodatkowych funkcji i opcji. Te aktualizacje pomagają zwiększyć zaangażowanie i poprawić komfort użytkowania. Сhoć większość użytkowników urządzeń mobilnych nie dokonuje takich zakupów, to jednak około 15% się na to decyduje — a to twórcom oprogramowania w zupełności wystarcza. Dlatego nie możesz oczekiwać, że każda osoba, która odbierze Twoją aplikację, będzie wydawać pieniądze na zakup dodatkowych opcji. Nie jest to cel realistyczny ani też osiągalny. Musisz więc skupić się tylko na grupie, która jest skłonna kupić te ulepszenia.
Te dodatkowe funkcje mogą dodać określoną warstwę złożoności lub funkcjonalność w zależności od charakteru aplikacji i tego, co ona oferuje. Musisz więc znaleźć sposób, aby przyciągnąć użytkownika i sprawić, że wróci po więcej, jeśli jesteś oczywiście twórcą takiej aplikacji.
Na przykład gry świetnie radzą sobie z zachęcaniem użytkowników do zakupu ulepszeń poprawiających rozgrywkę. W ten sposób ktoś może pobrać daną grę i grać za darmo, ale nie może odblokować niektórych map lub specjalnych funkcji gry bez wydawania pieniędzy.
Systemy monet lub żetonów to świetny sposób, aby to osiągnąć i nakłonić użytkowników do wydawania większych pieniędzy na każdy zakup. Zamiast mówić, że coś kosztuje 1 euro, możesz powiedzieć, że to koszt 100 żetonów.
Pozwól następnie użytkownikom kupować tokeny za prawdziwe pieniądze i oferuj lepszy kurs wymiany w zależności od wydanej kwoty. Na przykład:
- 5 euro = 500 tokenów
- 10 euro = 1200 tokenów
- 20 euro = 2500 tokenów
Reklamy
Kiedy mówimy o reklamach, oznacza to, że będziesz otrzymywał wynagrodzenie obliczane na podstawie wyświetleń lub kliknięć. Konwersja to zdarzenie polegające na tym, że gdy ktoś zobaczy reklamę w aplikacji, to ją kliknie. Ponadto za każdą określoną liczbę wyświetleń zarabiasz wskazaną kwotę.
Rodzaj reklam oferowanych na Twojej platformie będzie miał również wpływ na stawkę wypłaty. Możesz na przykład pobierać od firm wyższe opłaty za film zamiast za statyczną reklamę lub baner. Reklamy działają szczególnie dobrze w przypadku niektórych modeli biznesowych i aplikacji. Po przeanalizowaniu wrażeń użytkowników i rozwiązań konkurencji będziesz musiał zdecydować, czy jest to rozsądna strategia do rozważenia w Twoim wypadku.
Chociaż mogą one przynosić zyski, czasami mogą zakłócać wygodę użytkownika. Nie przesadzaj więc z reklamami. Mając to na uwadze, możesz także połączyć strategię reklamową z modelem biznesowym zakupów w aplikacji. Załóżmy, że używasz tych dwóch technik do zarabiania pieniędzy. Czy pamiętasz, o czym rozmawialiśmy wcześniej? Możesz na przykład zaoferować aktualizację premium użytkownikom, którzy nie chcą widzieć reklam podczas korzystania z aplikacji.
Zarabiaj pieniędzy na darmowych aplikacjach
Najważniejszą częścią korzystania z bezpłatnych aplikacji do zarabiania pieniędzy jest przekonanie użytkownika, że chce on kupić rzeczy, które poprawią jego wrażenia z użytkowania. Jak to robisz? Musisz stworzyć iluzję, że powinien on wydać pieniądze, aby w pełni wykorzystać dostępną aplikację.
Aby tak się stało, bezpłatne części aplikacji muszą być dobre, ale nie idealne. To oczywiście dość grząski teren. Jeśli sprawisz, że darmowa wersja będzie naprawdę niesamowita, użytkownik nie będzie miał powodu wydawać dodatkowych pieniędzy. Jeśli jednak w wersji bezpłatnej nie będzie dostępnych zbyt wielu funkcji, użytkownicy mogą po prostu wybrać inną aplikację oferującą im więcej możliwości.