Po drodze – Wiedeń

Wciąż ciepło! Po drodze z Zadaru do Polski skręciliśmy do Wiednia. Byłam kiedyś w Wiedniu w latach osiemdziesiątych i mówiąc szczerze jedynie co pamiętałam z tego czasu to tylko Katedrę św. Stefana. Na Wiedeń przeznaczyliśmy niecałe dwa dni. Dlatego wybraliśmy hotel w centrum Wiednia, blisko katedry i innych zabytków. Wiedeń jest piękny! Miałam uczucie jakbym znowu odwiedziła Paryż.

katedra_sw_stefana_codojedzenia

katedra_wejscie_wieden_codojedzenia

Wejście do katedry św.Stefana

katedra_codojedzenia_podroze

Zwiedzanie katedry jest bezpłatne. Jedynie zwiedzanie podziemi jest płatne. Katakumby zawierają prochy władców i zmarłych w okresie epidemii dżumy.

katedra_wieden_podroze_codojedzenia

Tutaj w odróżnieniu od skromnych kościołów w Zadarze to prawdziwy przepych. Dowód katolickiego kościoła dobrobytu i pychy.

katedra_w_wiedniu_codojedzenia_zwiedzanie

zelazna_brama_katedra_wieden_codojedzenia

Żelazna brama to dowód artystycznego kunsztu.

Piękne kamienice są pełne  kafejek, restauracji i znanych markowych butików. Miasto tętni życiem przez cały dzień i wieczór. Pełno w nim turystów. W naszym hotelu na śniadaniu podsłuchaliśmy gości z Hiszpanii, Niemiec i Czech. Zatrzymaliśmy w Pension Neuer Markt. Hotel jak hotel dla trzech osób z łazienką, z widokiem na miasto i 250 m od katedry i głównego centrum handlowego Kärntnerstraße w sercu Wiednia. W sam raz na krótki pobyt w stolicy Austrii.

pomniki_wieden_codojedzenia

Lubię robić zdjęcia w mieście z samego rana. Wraca ono do życia. Nie ma tłoku ludzi. Pełno w nim dostawczych samochodów, które w ciągu dnia normalnie nie jeżdżą po ulicach dla pieszych.

wieden_podroze_codojedzenia

wieden_centrum_codojedzenia

Stara od nowej części miasta dzieli Dunaj. Rejsem po rzece można dopłynąć do Bratysławy.

wieden_codojedzenia_centrum

wieden_zegar_codojedzenia

Secesyjny zegar Ankeruhr. Zegar wciąż działa. Zegar jest nietypowy bo nie ma wskazówek i tradycyjnego cyferblatu. W zamian są na nim metalowe tabliczki godzinowe z zaznaczoną cyfrą, które przesuwają się w prawą stronę po minutowej przedziałce.

wiedenska_opera_codojedzenia

Wiedeń słynie z muzyki. Miłośnicy opery mogą wybrać się do wiedeńskiej opery. My posłuchaliśmy jak amatorzy grali przed katedrą na tzw. open piano.

wieden_mozart_codojedzenia

Nasz pobyt w Wiedniu był bardzo intensywny. Oczywiście zwiedzenie całego Wiednia wymaga więcej czasu. Mimo wszystko po całym dniu chodzenia nie czułam nóg. Wiedeń to piękne miasto i warto je odwiedzić. Byliście w Wiedniu?